• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Baka ihop flera lån på Ica-banken?

Revlon

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Oktober 2020
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
40
Poäng
137
Jag har två befintliga lån på Ica-banken på ca 110 respektive 65.
Har ett lån hos Forex på ca 80 som ju nu kommer att bli ett Ica-lån. då kommer jag alltså att ha 3 (!!) lån hos Ica-banken.
Borde inte dessa gå att baka ihop till ett utan en uc? Har ju som sagt redan lånen där så de tar ju ingen ny risk...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Revlon

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Oktober 2020
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
40
Poäng
137
Är det ens lönt att försöka? Någon med erfarenhet?
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
567
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Är det ens lönt att försöka? Någon med erfarenhet?

Ring å prata med dom? Collector bank hjälper så iaf. Å så legitimerar man sig å signerar. Jätte smidigt. Blir någon snitt ränta uträknad om det diffar i %.

Men du. Är du verkligen säker att du får 80k till å släcka forex? För jag har icabanken å dom ä stolpskott.

Jag hade ett befintligt lån på Ica på 270k. Sökte på advisa å blev erbjuden 350k. Glad som fasen så ville jag lägga dessa 350 på andra skitlån men då är tydligen icas policy att först betala av lån 1. Sen om det är kvar något kan man lägga det på annat. Så det slutade med andra ord att jag fick bara 80k å släcka lån med
 

Revlon

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Oktober 2020
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
40
Poäng
137
Ring å prata med dom? Collector bank hjälper så iaf. Å så legitimerar man sig å signerar. Jätte smidigt. Blir någon snitt ränta uträknad om det diffar i %.

Men du. Är du verkligen säker att du får 80k till å släcka forex? För jag har icabanken å dom ä stolpskott.

Jag hade ett befintligt lån på Ica på 270k. Sökte på advisa å blev erbjuden 350k. Glad som fasen så ville jag lägga dessa 350 på andra skitlån men då är tydligen icas policy att först betala av lån 1. Sen om det är kvar något kan man lägga det på annat. Så det slutade med andra ord att jag fick bara 80k å släcka lån med

ang Forex. Det lägger av med lån & alla befintliga lån hos dem tas över av Ica-banken. Därav att jag kommer ha 3 lån hos dem
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Kreditbetyg borde kunna bli lite bättre när antalet banker man har lån hos minskar
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
132
Poäng
327
Jag har samma dilemma. Har två lån hos Icabanken.
Mailade deras kundservice nu via internetbanken och frågade om det var möjligt att baka ihop dom.
Orkar inte stå i deras telekö som var över 1timme..
 
B

Bonne

Gäst
Poäng: 0
Gjorde det med för ett tag sen. Då var svaret att ”det krävs att man ansöker om ett nytt lån för att baka in de gamla. Såldes tas en ny kreditupplysning & förutsättningar därefter..”
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp